Tartu Descartes'i Kool 
INFOLEHT
30. mai - 4. juuni 2016   Nr 34 (650)    
 
TUNNUSTUS  
JUHTKOND TÄNAB  

·  9. klasside viimase koolikella aktuse läbiviimise eest 1. ja 8. klassi õpilasi ja õpetajaid Anneli Koppelit, Martin Vändrat, Küllike Kütimetsa ja Kristel Tikku

·   õpetaja Andres Põhjalat, kes korraldas 1. klassi judo meistrivõistluste       

ÜRITUSED

E      30. mai
  9.00     3.a klass ekskursioonil
10.00    Tuletõrjeolümpia 1.-3. klasside õpilastele
10.00    4.b klass Tartu RMK-ga tutvumas
10.00    6.a kl mullaprogramm Loodusmajas
12.20    Tugikomisjoni koosolek kab 117
12.30    6.c kl mullaprogramm Loodusmajas

T      31. mai
  8.00     6.a ja 6.c õppekäik Ida-Virumaale
  8.30     2.c klassi õuesõppepäev Vapramäel
10.00     Orienteerumine 2.-9. klassile

K      1. juuni
Lastekaitsepäev
  9.30    1.a klassi õuesõppepäev Ülenurmel
10.00    PK lõpueksam - eesti keel

N      2. juuni
  9.00    Tänuüritus kooli videokonkursil osalenud õpilastele
10.00    9.a klassi veematk Ahja jõel
10.00    Õppenõukogu kab 115 

R      3. juuni
Õppeaasta lõpuaktused:
  9.30    1.-3. klass
11.00    4.-6. klass
12.00    7.-8. klass

L      4. juuni
Tartu Annelinna Päevade perepäev
11.30    Esineb meie kooli esindus


TEATED

·      RAAMATUKOGU TEATAB 

Kuni 17. juunini saavad 4.-8. klassi õpilased raamatukogust kätte 2016/17. õppeaasta õpikuid.

SOOV

SOOVIME 1.- 8 KLASSI ÕPILASTELE
PÄIKESELIST JA KOSUTAVAT
SUVEPUHKUST!


KOOLIELU

·      1.A KLASSIS TOIMUS JUDOVÕISTLUS

23. mail toimus 1.a klassis põnev judo­meistrivõistlused.

Tulemused:
Tüdrukud:
1. koht            Milana Lauriku
2. koht            Inesa Gedvilaite
3.-4. koht        Annika Bublei
3.-4. koht        Eliise Visk

Poisid:
1. koht            Jesper Anspi
2. koht            Robin Kohal
3.-4. koht        Kevin Männigo
3.-4. koht        Karel Õigus

Anders Põhjala,
judoõpetaja

 

·      3.B KLASSI VAHVAD TEGEMISED

Külas Lasita aknatehases 

14. aprillil külastasime Laura-Liisa ema kutsel Lasita akna ja ukse tehast. Saime vaadata, kuidas valmivad uksed ja aknad. Tööliste puhkepausi ajal oli meil võimalus mõelda ja kirjutada, miks on aknad ja uksed vajalikud?
* Ust on vaja sest, kui ust ei ole tuleb külm tuppa ja keegi ei saa sisse.
* Aknaid on vaja, et külm ja teised inimesed sisse ei tuleks, et loomad ja linnud ei pääseks sisse ja et inimestel oleks hea elu. (Romet)
* Akent on vaja selleks , et mitte välja hüpata. (Henri-Joosu)
* Aknad on kasulikud, sest kui sul on maja ja pole klaasi, siis on tuuletõmme ja sul hakkab külm.
* Aknaid on vaja, et pime ei oleks.
* Ust on vaja selleks, et välja ja sisse käia, akent, et tuul ei tuleks tuppa. (Liandra)
* Uksi ja aknaid on vaja, et tuul ja vesi majast läbi ei käiks.
* Aknaid ja uksi on vaja selleks, et tuul ei tuleks tuppa ja et näeksime läbi seina. (Katrin, Laura-Liis)
* Aknaid on vaja selleks, et mitte alla kukkuda ja näeks läbi seina. Aknad kaitsevad meid külma eest.
* Aknaid on vaja sellepärast, et neid on vaja. (Marten)
* Ust on vaja, et toas oleks soe ja saaks tulla kuskilt tuppa.
* Sest, kui aknaid pole, siis tuleb külm õhk sisse talvel ja et näeks läbi seina.













Kohtla kaevanduses käisime 24. mail. 

Õpilaste arvamused:
Mulle meeldis Kauksi rannas jalgupidi vees käia, Toilas Oru pargis jalutada ja maa-all rongiga sõita. Meeldis ka toit, mida seal pakuti. (Mikk)
Meeldis rongiga sõita ja sain teada põlevkivist (Angela).
Kauksi rannas korjasin karpe, Toilas mererannast kive. Kohtla kaevanduses meeldis rongiga sõita. ( LIsete).
Sain teada, et maa all on vesi (Kairi).
Õppisin kaevuriks olemist (Romet).
Maa-all oli väga külm (Liisa).
Mulle meeldis Kauksi rannas, kus ma sain märjaks ja kuhu unustasin oma sokid. Tagasiteel sain sokid kätte, kuid sokkidesse olid selle ajaga tekkinud augud (Henri Joosu).
Ma sain teada, et Toilas on kivine rand (Liandra).
Mulle meeldis rongiga sõita ja süüa kaevan­duses (Rasmus).
Ma sain teada, et maa all on käigud (Laura-Liis).
Kauksi rannas meeldis palli mängida ja sain teada, et vesi on juba soe. Kohtla kaevanduses meeldis rongiga sõita ja sain teada, et vanasti olid hobused maa all tööd tegemas (Aleksandra).

Emajõe kooli külastasime 25. mail.

Sain teada, et on olemas lugemistelekas ja elektrooniline luup. Õppisin punktkirja kirjutama. Mind üllatas, et seal on väga väikesed klassid (Mikk).
***
Mulle meeldisid uued asjad. Nägin punktkirja trükkijat, prille ja lugemistelerit. Üllatas väike klassiruum (Angela).
***
Ma õppisin, et punktkirja pole kerge lugeda. Nägin raamatukogu ja sain vaadata ka teistesse klassidesse. Mind üllatas see, et üks nägi meid (Kairi).
***
Mulle meeldis seal selliseid asju vaadata, mida ma igapäev ei näe, nägin teisi inimesi ja sain natuke õppida punktkirja (Romet).
***
Mulle meeldisid väikesed klassid. Sain teada, millised on pimedate asjad ja kuidas pimedad õpivad. Õppisin, kuidas pimedad näevad ja nägin kuidas punktkirjamasin töötab. Mind üllatas punktkirjamasin, elektrooniline luup, arvuti, mis tegi raamatukirja suuremaks ja laud, mille sai enda ette püsti tõsta (Henri).
***
Mulle meeldis vaadata neid asju, mis aitavad lastel õppida. Sain teada seda, et kes eriti ei näe, saavad lugeda punktkirja. Mind üllatas, et mõned lapsed ei vajagi abi (Liisa).
***
Mulle meeldis, kuidas kaks poissi vaatasid arvutist lugusid. Õppisin punktkirja (Henri).
***
Mulle meeldis nende prillidega vaadata ja punktkirja masinal kirjutada. Ma nägin, kui hästi oskas üks laps punktkirja lugeda. Üllatas, et meie aabits, mis oli trükitud punktkirjas, oli väga paks ja ilma piltideta (Liandra)
***
Mulle meeldis sinna minna. Õppisin tunnetama, mis elu neil on, nägin punktkirja ja mind üllatasid lapsed (Rasmus).
***
Mind üllatas, et klassis on nii vähe lapsi. Mulle meeldis lugemisteler (Laura-Liisa).
***
Mulle meeldis vaadata prillidega, mis meenutab nagu oleksin pime. Sain teada, et punktkirjas on ainult kuus punkti, mille abil numbreid ja tähti koostatakse (Sten).
***
Ma õppisin, kui raske on punktkirja kirjutada, nägin kuidas pimedad õppisid. Mind üllatas punktkiri. (Lisete)
***
Mulle meeldis, kuidas üks laps luges. Sain teada, et mõnedel lastel oli elektriluup. Mind üllatas, et kõik võtsid meid kohe sõbraks (Aleksandra).

Annelinna Päästekomandos 

26. mail külastasid 3.b klassi õpilased Annelinna Päästekomandot. Tutvusime uue majaga. Saime vaadata, kuidas elavad ja toimetavad päästjad sel ajal, kui nad ei ole väljakutsele sõitnud, millised on nende puhkeruumid. Vaatasime tuleohutuse alast õppefilmi. Seejärel liikusime sinna, kus olid suured ja uhked masinad. Päästjad seletasid ja näitasid, miks ja kuidas nad toru abil ülemiselt korruselt alla laskuvad. Seejärel saime uudistada võimsat ja keerulist tehnikat. Masinas olid erinevate päästmis­juhtumite tarbeks erinevad tööriistad, igal tööriistal oma kindel koht. Tore oli vaadata, et autode juures olid valmis saapad ja tunked, kuhu tuleb häire korral kohe sisse hüpata. Koduteele anti kaasa töölehed, mida saame tundides ühiselt lahendada ja tähtsamad teadmised tuleohutusest üle korrata.

Aitäh sõbralikele Päästekomando mees­konna liikmetele, kes meile  vajalikke teadmisi jagasid.

Külli Hindrikson,
klassiõpetaja