INFOLEHT
15. – 19. mai 2017 Nr 34 (685)
JUHTKOND TÄNAB
• 8.a klassi õpilast Kaspar Sõukandi, kes esines väga hästi vabariiklikul geograafiaolümpiaadil, ja tema juhendajat Kaja Haljasmetsa
• õpetaja Kaja Kivisikku, Kadri Lille ja 6.b kl õpilasi (Mia-Caroline Lauk, Erol Kungla, Lisett-Marleen Pihlik ning Susanne Lannes), kes külma trotsides olid orienteerumispäeval abiks
• õpetaja Helle Laasi ja tema õpilasi emadepäeva näituse eest
ÜRITUSED
E 15. mai
10.00 VUNK kogemuspäev
T 16. mai
8.00 2.a kl õppepäev Järvemuuseumis
8.30 1.b kl õppeprogramm "Koduloomad"
9.00 1.c kl õppeprogramm Vapramäel
9.00 7. kl vee-elustiku õppeprogramm
10.00 1.a kl robootika näidistund
14.05 Tugimeeskonna nõupidamine kab 117
K 17. mai
12.00 1.-9. kl tantsuvahetund aulas
11.15 Juhtkonna nõupidamine
14.00 Direktori vastuvõtt edukatele õpilastele ja nende õpetajatele
N 18. mai
8.30 1.a kl õppeprogramm "Koduloomad"
9.00 2.b kl õppeprogramm Vapramäel
R 19. mai
17.30 Algklasside näiteringi lõpupidu aulas
TEATED
• 23. mail toimuvad lühendatud tunnid.
Kell 12.30 algab õpetajate koolituspäev.
• 24. mail toimub 9. kl matemaatika proovieksam
• VABARIIKLIK GEOGRAAFIAOLÜMPIAADI LÕPPVOOR
Vabariikliku geograafiaolümpiaadi lõppvoor toimus Nõos 5.-6. mail. Olümpiaadil tuli õpilastel sooritada kirjalik töö arvutis ja osaleda maastikuvõistlusel. 8.a. klassi õpilane Kaspar Sõukand sai III järgu diplomi. 8. klasside arvestuses anti kolmanda järgu diplomeid välja neli, kuna punktide vahe oli minimaalne. Lõppvõistlusele üle vabariigi oli kutsutud 21 8. klassi õpilast.
Palju õnne Kasparile ja suured tänud tehtud töö eest!
Kaja Haljasmets,
geograafiaõpetaja
• ÕPPEKÄIK MAHEPÕLLUMAJANDUSE TALLU
5. mail oli 2.a kl õpilastel võimsalus minna külla Erto talusse. Erto talu on mahe-põllundustalu, kus peremees Margo Mansberg meid lahkesti vastu võttis ja talu tegemisi tutvustas. Seal kasvatatakse köögi- ja teravilja ning lihaveiseid. Nägime, kuidas oli tärganud talirukis ja spargel ning peremees selgitas, kuidas vilju kasvatatakse. Vaatasime lihaveiseid, kes on aastaringselt õues. Talus oli lammas kahe tallega, mida soovijad said ka paitada. Maja juures oli üks imelik asi – selleks oli mesilaste hotell. Me saime teada, et tālu juurde meelitatakse mesilasi selleks, et nad tolmendaksid taimi. Margo palus meie abi, et hotelli laiendada. Selleks anti igale rühmale akutrell ja puud, mille sisse puurisime auke. See oli põnev tegevus. Kui töö sai lõpetatud pakuti maitsvat köögivilja suppi ja perenaise küpsetatud leiba.
Laste mõtted:
Sain teada palju huvitavat. Mulle meeldis põldude vahel ringi käia ja juttu kuulata. (Erki)
Mulle meeldis, et saime loomi näha. Tore oli, et me saime lambatalle paitada. Tänu sellele tahan veel rohkem maal elada. (Liset)
Ma ei teadnudki, et veised saavad aastaringselt väljas olla. Tore oli teha mesilaste hotelli. (Miina)
Kõige rohkem maitses mulle supp, tunnistan ausalt, et see oli parem kui kooli supp. (Ilona)
Küllike Kütimets,
2.a kl juhataja
• KOOLIPERE ORIENTEERUS
11. mail toimus kooli orienteerumispäev. Päeva aitas korraldada MTÜ Seiklushunt, kes valmistas õpilastele ette rajad ja kaardid kontrollpunktidega. Ilm oli küll heitlik, kuid õpilased olid vaprad ja läbisid vastavalt 1.-4. klass 1,5 km ja 5.-9. klass 2,1 km. Pärast lõpetamist olid kõik õnnelikud ja jäid ootama järgmist aastat.
Parimad orienteerujad:
Marri Lankov, Mari Iher (1.a)
Erki Amon, Aaron Karu (2.a)
Maileen Volt, Teisi Eli (3.a)
Rebeka Liias, Annabel Rebo (3.a)
Henrik Ets Orav, Sten Oliver Piho (4.b)
Maria Lezik, Loviisa Koltšin (5.c)
Marell Salu, Kertu Katriin Kotkas (6.c)
Sten Tikk, Christian Helimets (7.b)
Romet Trommel, Remy Ron Parksepp, Robert Politanov (8.b)
Maris Veeber, Annabel Roots (9.b)
2.a klassi õpilaste arvamused orienteerumispäevast:
Me õppisime, kuidas kaardi järgi orienteeruda. (Annika)
Õppisime koostööd tegema. (Laura-Liisa)
Sai olla õues, kõndida ja värsket õhku hingata. (Ilona)
Meeldis kaardi järgi otsida punkte. (Aaron)
Tore oli see, et saime koos õpetajaga joosta, oli kohe lõbusam. (Milana)
• MEENUTADES TDK 35. AASTAPÄEVA KONTSERTI
TDK peod on kuulsad „siseringi“ inimestele. Eelmise aasta aruteluõhtul rääkisin TDK vilistlasega. Ta mainis eraldi, et maja on jah värvimata ja tundub väsinud. Aga „õhk“, mis majas, on värske ja peod on vinged. Olin toona paari esinemist vanematele näinud ja sain ainult nõustuda.
TDK 35. aastapäeva kontsert tõstis lati uutele kõrgustele. Mina ja minu naine ei ole mitte kunagi sellist koolipidu varem näinud. Olime siiralt üllatunud etteastete rohkusest ja peo tempost. Jäi mulje, et kogu koolipere käis lavalt läbi. Ma ei usu, et isad sellel kontserdil tukastada said. Õpetajad on ka varem lauluga üles astunud. Aga tavatult lõbus oli näha õpetajaid tantsimas mustlastantse ja koolidirektorit näitlemas. Kuulsin enda lapselt, kuidas nad kõhud kõveras proovides naersid. Kõigil oli lõbus.
Tänan väga laheda kontsertelamuse eest!
Rain Kõiv,
2.a kl lapsevanem
***
Seenevana soovitab: kool muutuvas ajas
Usun, et meist kõigil on mälestusi kooliaktustest: kellel paremaid, kellel halvemaid. Pean tunnistama, et minu senised kogemused on olnud pigem negatiivsed – alates sellest, kui mind ennast sunniti algkoolis pikki õhtuid mudilaskooris aktuseks valmistuma kuni selleni, mil ühes teises koolis kuulasin aktusel häälest ära süntesaatori kakofoonilist kaja.
Tartu
Descartes’i kooli juubelikontsert „Kool muutuvas ajas“ suutis mind aga
positiivselt üllatada ning ma ei ütle seda seetõttu, et osales ka minu enda
laps. See asjaolu pole antud juhul esmajärjekorras tähtis. Mind hämmastas kava
läbimõeldus ja terviklikkus, samuti loominguline koostöövaim, millesse oli
nakatunud või nakatatud kõik õpilased ja õpetajad ning mis pakkus seetõttu
kõigile silmnähtavat lusti. Niisugune on isetegevus (või nagu ka öeldakse,
taidlus) kõige paremal kujul.
Kuna
kontserdi läbivaks teljeks oli kool muutuvas ajas, siis mindi alguses ajas
tagasi kolmkümmend viis aastat, mis on veel praegugi omaette riskantne
ettevõtmine väga mitmel põhjusel, millel ma siinjuures pikemalt ei peatuks. Vaadates
luulemontaaži „oktoobrilaste koondus“ – mille lavaline liikumine, muide, oli
väga hea – meenus mulle 1982. või 1983. aasta, kui ma ise käisin toonases Tartu
15. Keskkoolis mingisugusel olümpiaadil. Kooli ümbrus oli täiesti lage ning mis
mind algkooliõpilasena hämmastas, oli kooli kõrval paistev teine samasugune
kool – miks oli vaja ehitada kahte kooli nii lähestikku kõrvuti?
Sellest
on möödunud palju aega, mängusaalina Anne kanali ääres kasutatud lennuk on
minema viidud ja puud on suureks kasvanud, rääkimata normaalsete poodide
tekkest Annelinnas. Kui midagi meenus lapsepõlvest mulle, siis kindlasti meenus
ka teisele vaatajatele. Vahepeal möödunud aastaid meenutasid fotod, mida
kuvasid kaks suurt ekraani teine-teiselpool lava. Mõned mustvalged, mõned
pleekinud värvifotod, mõned juba värskemadki.
Vaatamata
lugematutele hariduslikele eksperimentidele (mulle meenub kusagilt uduselt Elsa
Gretškina jutt 1984. aastal, kuidas nüüd on alanud haridusreform, mille üheks moodsas
keeles „väljundiks“ oli uuendatud koolivorm) on Tartu 15. Keskkool, Tartu
Descartes’i Lütseum ja Tartu Descartes’i Kool suutnud säilitada järjepidevuse
ning nagu mulle tundub, töörahu. Kontserdil nähtu põhjal võin väita sedagi, et
eksisteerib koolivaim. Õpetajate kaasamine mitmesugusel viisil annab sellest
kinnitust. Anneli Koppeli juhendatud õpetajate ansambel „Postament“ esitas
laulu „Kaunimad aastad su elus“ ning sügava mulje jättis ka õpetajate tants. Kui
inimesed jõuavad veel tantsida, pole kõik kadunud.
Ainus,
millest ma raami kui kompositsioonivõtte mõttes puudust tundsin, oli direktori
ilmumine lavale loomingulise kava lõpus emotsiooniloovas võtmes, mida oleks
saanud kahtlemata lahendada humoorika väärikusega. Kuna mulle on jäänud mulje,
et vaatamata kõigile suurepärastele nüanssidele napib koolis meesõpetajaid,
siis pole ehk kohatu võrdlus ühe flamenkoklubi kevadetendusega, kus viimases
stseenis ilmus naiskollektiivi keskele hidalgoriietuses ainus meestantsija, kes
küll mingeid kaelamurdvaid trikke ei sooritanud ning kellelt ilmselt keegi ei
oodanudki kõikide naistaidlejate lavapildilist tasakaalustamist, ent kes lisas
väga olulise aktsendi.
Tõsiselt rääkides, pole mingit kahtlust, et paljule kooliga seotud positiivsele võlgneb avalikkus tänu aastakümneid kooli juhtinud direktor Jaan Reinsonile, kelleta ka linnavalitsusel poleks kontserdi lõpus olnud võib-olla põhjust mobiiltelefoniga enekat teha. Taust oli igatahes väärikas.
Jälgisin
huviga, kas tasakaalustatus (sooline ja temaatiline, vanuseline ja kunstiline)
kontserdi tervikplaanis õnnestub ning tagantjärele öeldes jäin ka sellega väga
rahule. Nägime näiteks 5. a klassi „Kankaani“ ja iluvõimlejaid Christina
Kodanikku ja Kristine Munitsõni ning tegemist oli täiesti normaalsete kavadega;
nägime miniteatrit nagu „Vanemuise“ aastalõpuballil; nägime ja kuulsime
erinevates koosseisudes lastekoore ning prantsuse koorilt pala Les
Champs-Élysées, mille laulis omal ajal kuulsaks varalahkunud Joe Dassin.
Erilist tähelepanu pälvis kontserdil digitaliseerumine ning sellega kaasnevad head ja väärnähtused. 2.-4. klasside näitering „Minu sõber telefon“ esitas küsimuse, mis oli loodetavasti arusaadav kõigile lastele – mida teha, kui (nuti)telefon muutub olulisemaks sõpradest. Minu jaoks on tegemist filosoofilise küsimusega, ent näib, et mõnede laste jaoks võib olla tegemist täiesti praktilise küsimusega.
Kõik lapsed, juhendajad ja muud abilised olid väga tublid ning tänan kooliperet vanematele pakutud toreda õhtupooliku eest!
Ühesõnaga,
seenevana soovitab. (Viide ühele varasemale kooli isetegevuskavale: kes nägi,
see teab.)
1.c kl lapsevanem